Zgodność produktów STIHL z paliwem E10

 

Co to jest paliwo E10? Nowa benzyna na polskich stacjach od 1 stycznia 2024 roku

Paliwo E10 to nowa benzyna 95-oktanowa z zawartością do 10 % biokomponentów w postaci alkoholu, bioetanolu uzyskiwanego np ze zbóż. Na polskich stacjach paliw pojawi się od 1 stycznia 2024 r. zastępując dotychczasową benzynę E5 (do 5 % alkoholu). Na pistoletach i dystrybutorach pojawi się nowe oznakowanie – symbol E10 w kółku.

Paliwo E10 nadaje się do wszystkich urządzeń spalinowych STIHL. Może zaistnieć konieczność ponownej regulacji gaźnika w celu skompensowania zmienionego składu paliwa. W tym celu zalecamy wizytę u Autoryzowanego Dealera STIHL.

STIHL zaleca, aby nie przechowywać mieszanki do dwusuwów przygotowanej na paliwie E10 dłużej niż 30 dni, aby zminimalizować rozdzielanie się paliwa. Wilgoć zawarta w powietrzu wiąże etanol i osadza się na dnie kanistra. Może to później prowadzić do problemów z pracą silnika. Oddzielone paliwo nie jest już idealne nawet po energicznym wstrząśnięciu.

Nieodpowiednie materiały eksploatacyjne lub odbiegający od przepisów skład mieszanki paliwowo-olejowej mogą prowadzić do uszkodzenia silnika.  

źródło:

www.stihl.pl

Ministerstwo Klimatu i Środowiska 

 

 

 

 

Tabelka proporcji mieszanki paliwa z olejem do silników dwusuwowych 2T

Ilość
paliwa
2%
50: 1
3%
33: 1
4%
25: 1
10L200ml300ml400ml
5L100ml150ml200ml
2,5L50ml75ml100ml

Wskazówka dotycząca żyłki tnącej.

Warto namoczyć żyłkę w wodzie. Będzie mieć mniejszą tendencję do spiekania się w szpuli, szczególnie gdy uderzymy w twardą przeszkodę w postaci słupka, krawężnika itp.

Papierowe filtry powietrza w kosiarkach.

Zaolejony filtr tego typu powoduje problemy z rozruchem silnika lub go uniemożliwia.

Nigdy nie przewracaj kosiarki na boki.

Jeśli z jakiegoś powodu kosiarka została przewrócona na stronę filtra powietrza sprawdź czy nie został zalany olejem silnikowym. Jeśli tak wymień go na nowy i uzupełnij poziom oleju w silniku.

Mamy jesień i koniec sezonu na koszenie trawników.

Niedługo cały nasz sprzęt w trzeba będzie przygotować do zimy i zamknąć w garażu aż do wiosny. Warto urządzeniom poświęcić chwilę uwagi, by w przyszłym roku sprzęt nie odmówił nam posłuszeństwa i robiąc nam za złość nie dawał się uruchomić.

Po wielokrotnych nieskutecznych próbach rozruchu najczęściej wybieraną opcją jest wizyta w serwisie.

Zazwyczaj jest to kosztowna wizyta.

Często przyczyną okazuje się pozostawione po sezonie paliwo w zbiorniku, ponieważ zestarzało w okresie zimy i jego poszczególne rozwarstwione składniki, w tym woda doprowadziły do korozji gaźnika i problemu z rozruchem.

( Zdjęcia przedstawiają przykładową usterkę spowodowaną pozostawionym paliwem. Rozpuszczenie primera, zatkanie gaźnika, deformację membran oraz korozję zbiornika)

Warto zatem opróżnić zbiorniki paliwa przelewając je do kanistra. Problem powstaje wtedy gdy część naszego sprzętu pracuje na „czystym” paliwie ( silniki 4T ) a pozostałe na mieszance ( silniki 2T ). Potrzebujemy co najmniej dwóch kanistrów.

Możemy to uprościć stosując dodatek stabilizujący paliwo, hamujący jego rozpad oraz starzenie w postaci FuelFit firmy Briggs & Stratton.

W skrócie, wydłuża on okres przydatności użycia do trzech lat. Pojemność 100 ml wystarcza do zabezpieczenia 10 litrów paliwa.

Nowe kosiarki Stihl

Nowe kosiarki Stihl

Mocna kosiarka spalinowa STIHL z napędem, RM 253 T w nowej odsłonie już dostępna.

Skontaktuj się z nami

Zapraszamy do naszego sklepu od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 17:00 oraz w sobotę od 8:00 do 14:00

Przyjedź

ul. Piotrkowska, 26 26-230 Radoszyce

Zadzwoń

41 375 32 16

Nie zawsze możemy odebrać połączenie, dlatego zachęcamy do kontaktu za pomocą poczty e-mail, lub formularza kontaktowego.

Serwis Stihl