Oleje 2T | do mieszanki
Wyświetlanie wszystkich wyników: 21
-
Olej HP | 20 ml | STIHL
3,00 złZalety oleju w skrócie:
- Wydajność HP
- Czystość +
- Działanie ochronne +
- Działanie smarne +
- Moc silnika +
-
Olej HP | 100 ml | STIHL
10,50 zł -
Olej HP SUPER | 100 ml | STIHL
12,50 zł -
Olej HP | 1L | STIHL
52,00 zł -
Olej HP ULTRA | 100 ml | STIHL
15,50 zł -
Olej HP | 1L | z dozownikiem | STIHL
59,00 zł -
Olej HP SUPER | 1L | STIHL
67,00 zł -
Olej HP SUPER | 5L | STIHL
245,00 zł -
Olej MOTUL do silników dwusuwowych 2T 2L
45,00 zł -
Olej HP SUPER | z dozownikiem | 1L | STIHL
75,00 zł -
OLEJ CASTROL POWER 1 RACING 2T 1L | zastąpiony | POWER1 ULTIMATE 2T 1L
47,00 zł -
OLEJ MOTUL 800 2T ROAD RACING FL 1L API:TC
64,00 zł -
Olej do silników dwusuwowych, LS+ | HUSQVARNA
11,99 zł – 469,00 złWięcej...Wybierz opcje This product has multiple variants. The options may be chosen on the product page -
Olej do mieszanki 2T TS Plus | 1L | V-Timber | GREEN | VEGATOL
24,50 zł -
Olej do mieszanki 2T TS Plus | 0.5L | V-Timber | GREEN | VEGATOL
15,99 zł -
SUPERCENA
Olej do mieszanki 2-TAKT | AGRO | FOR HSQ | 100 ml | MANNOL
2,99 zł -
SUPERCENA
Olej do mieszanki 2T TS Plus | 100ml | | V-Timber | GREEN | VEGATOL
Original price was: 6,00 zł.4,25 złCurrent price is: 4,25 zł. -
Olej do mieszanki | silniki dwusuwowe | 2-TAKT | 100ml | MANNOL
5,00 zł -
Olej HP | 5L | STIHL
230,00 zł -
Olej HP ULTRA | 5L | STIHL
450,00 złSyntetyczny olej, przeznaczony do długotrwałego stosowania w najtrudniejszych warunkach pracy silnika. Doskonale nadaje się do silników dwusuwowych i 4-MIX oraz z i bez katalizatora.
-
Olej HP ULTRA | z dozownikiem | 1L | STIHL
100,00 złZalety w skrócie:
- Wydajność HP
- Czystość +
- Ochrona +
- Smarowanie +
- Wydajność silnika +
Oleje do mieszanki dla silników dwusuwowych oraz znaczenie właściwych proporcji
Silniki dwusuwowe są popularne w różnych zastosowaniach, takich jak motocykle, skutery, pilarki czy kosiarki. Charakteryzują się one prostą budową i niskimi kosztami eksploatacji, jednak wymagają odpowiedniego przygotowania mieszanki paliwowo-olejowej. Właściwy dobór oleju oraz precyzyjne utrzymanie proporcji ma kluczowe znaczenie dla prawidłowej pracy silnika i jego trwałości.
Rodzaje olejów do silników dwusuwowych
1. Oleje mineralne – są to tradycyjne oleje pochodzące z destylacji ropy naftowej. Są tańsze, ale gorzej chronią przed zużyciem w porównaniu do olejów syntetycznych.
2. Oleje półsyntetyczne – to mieszanka olejów mineralnych i syntetycznych. Łączą one zalety obu rodzajów, oferując lepszą ochronę niż oleje mineralne przy umiarkowanej cenie.
3. Oleje syntetyczne – produkowane są z chemicznie modyfikowanych związków, co zapewnia im doskonałe właściwości smarne i ochronne nawet w ekstremalnych warunkach. Zalecane są do nowoczesnych, wysokoobrotowych silników dwusuwowych.
Właściwe proporcje mieszanki
Prawidłowe proporcje paliwa i oleju są kluczowe dla zapewnienia odpowiedniego smarowania silnika. Każdy producent silnika określa zalecane proporcje, które zazwyczaj mieszczą się w przedziale:
– 1:25 – 1 część oleju na 25 części paliwa (4%)
– 1:50 – 1 część oleju na 50 części paliwa (2%)
Najczęściej spotykane proporcje to 1:50, jednak w starszych konstrukcjach silników lub przy intensywnej eksploatacji może być wymagane bogatsze smarowanie (np. 1:25). Zawsze należy stosować się do zaleceń producenta pojazdu lub narzędzia.
Co się dzieje przy złych proporcjach?
Za mało oleju w mieszance
1. Zwiększone tarcie – brak odpowiedniej ilości oleju prowadzi do niedostatecznego smarowania elementów silnika, co powoduje zwiększone tarcie między metalowymi częściami. Może to prowadzić do nadmiernego zużycia tłoków, cylindrów oraz korbowodów.
2. Przegrzewanie się silnika – bez odpowiedniego smarowania, elementy silnika zaczynają się intensywnie nagrzewać, co może prowadzić do deformacji lub nawet pęknięć ważnych komponentów.
3. Zatarcia – w najgorszym przypadku, niedostateczne smarowanie może doprowadzić do zatarcia tłoka w cylindrze, co wymaga kosztownej naprawy lub nawet wymiany całego silnika.
4. Zwiększone zużycie paliwa – niedostateczne smarowanie powoduje wzrost tarcia, co przekłada się na gorszą sprawność silnika i wyższe zużycie paliwa.
Za dużo oleju w mieszance
1. Gorsze spalanie – nadmiar oleju w mieszance prowadzi do gorszego spalania mieszanki paliwowej. Silnik może dymić, tracić moc i gorzej przyspieszać.
2. Fouling (zapychanie) – nadmiar oleju może osadzać się na świecy zapłonowej, co prowadzi do jej zanieczyszczenia i pogorszenia zapłonu. Również zawory i kanały wydechowe mogą ulec zapchaniu osadami węglowymi.
3. Zwiększone odkładanie się nagaru – nadmiar oleju w cylindrze może powodować powstawanie nagaru, co z kolei może prowadzić do uszkodzeń mechanicznych, np. zarysowania tłoka lub cylindra.
4. Zwiększone zanieczyszczenie środowiska – spaliny z nadmiarem oleju są bardziej toksyczne i zanieczyszczają środowisko w większym stopniu.
Jak przygotować prawidłową mieszankę?
1. Użyj odpowiedniego narzędzia – do przygotowania mieszanki użyj miarki lub butelki z podziałką, która pozwoli na dokładne odmierzenie proporcji oleju i paliwa.
2. Dokładnie wymieszaj – przed wlaniem mieszanki do zbiornika paliwa, upewnij się, że olej i paliwo są dobrze wymieszane. Brak odpowiedniego wymieszania może prowadzić do nierównomiernego smarowania silnika.
3. Przechowuj mieszankę w odpowiednich warunkach – mieszanka paliwowa powinna być przechowywana w szczelnie zamkniętym pojemniku, z dala od źródeł ciepła i bezpośredniego światła słonecznego.
Podsumowanie
Właściwe proporcje oleju i paliwa oraz dobór odpowiedniego rodzaju oleju są kluczowe dla zapewnienia długiej i bezawaryjnej pracy silnika dwusuwowego. Zbyt mała ilość oleju prowadzi do nadmiernego zużycia i przegrzewania silnika, podczas gdy zbyt duża ilość powoduje gorsze spalanie, zanieczyszczenia i utratę mocy. Dlatego zawsze stosuj się do zaleceń producenta i dbaj o precyzyjne przygotowanie mieszanki paliwowej.
Pamiętaj, że odpowiednia konserwacja i dbałość o smarowanie to inwestycja w trwałość Twojego silnika dwusuwowego!